Skip Navigation Links

            اخبار

بیانیه هیات مدیره خانه سینما در خصوص سوءاستفاده از نام خانه سینما



به نام خدا

در واپسین روزهای عمر مدیریت سازمان سینمایی آخرین پردة نمایشی که از سال 1389 آغاز شده بود بر صحنه رفت  و معاونت سینمایی که با کارگردانیِ صدور دستور انحلال و سپس تعطیلی خانه سینما این نمایش را راه انداخته بود با حمایت از برپایی تشکل موسوم به خانه سینما شماره 2 مضحکه را کامل کرد .

تأسیس این تشکل که با سلسه جنبانی تعداد اندکی از تهیه کنندگان به منظور رانت جویی از دولت آینده صورت گرفته به خودی خود نگران کننده نیست . زیرا این تشکل که در غیاب اصناف عضو خانه سینمای ایران ، کارگردانان ، دستیاران کارگردان ،  تهیه کنندگان ، فیلمنامه نویسان ، بازیگران ، فیلمبرداران ، دستیاران فیلم بردار ، تدوینگران ، طراحان ، مجریان صحنه ،  آهنگسازان ، صدابرداران ،  منشیان صحنه ، جلوه های ویژه ، چهره پردازان ، عکاسان ، منتقدان ، مدرسان ، کارکنان لابراتوار ، سینماداران ، مدیران سینماها ، تهیه کنندگان مستند ،  گویندگان ، انیمیشن ، فیلم سازان مستند  و  فیلم کوتاه راه اندازی شده است سرنوشت بهتری از هیأت ساماندهی صنوف ، هیأت بازگشایی خانه سینما ، گروه ناظران بر بازگشایی و ده ها نام کاغذی ریز و درشت نخواهد داشت . واضح است که این جمع اندک  ، سینمای ایران را نمایندگی نمی کنند .

هیأت مدیره ، مدیر عامل و اعضای خانه سینما متأسفند که دستور صریح ریاست جمهوری برای ماندن و بودن خانه سینمای غیر دولتی از سوی کارگزاران فرهنگی چنین فرجامی یافته است . همچنان که در نامة خرداد ماه هیأت مدیره خانه سینما به ایشان تصریح شده بود تا زمانی که مدیران فعلی سینمایی بر مسند باشند امیدی برای بازگشایی خانه سینما از سوی آنان نیست . مایه تأسف است که این پیش بینی به حقیقت پیوسته است . تأسف بزرگتر از این بابت است  که می باید  برخی از همکاران را که نقش جدی در تأسیس و معاونت در راه اندازی این تشکل داشته اند به علت سوءاستفاده از عنوان "خانه سینما" از این پس در محاکم قضایی ملاقات کرد .
علیرغم اجرای این نمایش ، خانه سینما بر اساس دستور صریح ریاست جمهوری موانع فعالیت را رفع شده می بیند و با برگزاری مجمع عمومی ششم مرداد ماه بر عهد خود با جامعه اصناف سینمای ایران باقی خواهد ماند .

هیأت مدیره خانه سینما

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
   
   
       
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio