Skip Navigation Links

            اخبار

پیشنهاد وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای توسعه انجمن های صنفی سینمایی



نمایندگان خانه سینما با دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفا ه اجتماعی دیدار و گفت و گو کردند.
 به گزارش روابط  عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  در این دیدار ، نمایندگان خانه سینما   پیرامون  مسائل  و موضوعات  صنفی  مرتبط با حوزه سینما با دکتر ربیعی در نشستی صمیمانه  به طرح مسائل و مشکلات صنفی خود در حوزه سینما پرداختند.
 در این دیدار در ابتدا نمایندگان خانه سینما ضمن بیان مسائل و مشکلات صنفی موجود در حوزه سینما به طرح مسائلی همچون ، تامین اجتماعی ، صندوق بیکاری ،  اصلاح و ارتقای سطح بیمه های تامین اجتماعی  برای سینما گران و حل مشکلات جاری در این زمینه ،  تثبیت جایگاه قانونی خانه سینما ،  به رسمیت  شناخته شدن حقوق صنفی و مدنی  خانه سینما ، ارزیابی مفاهیم شغلی در سینما و شکل گیری دیپلماسی در عرصه عمومی  پرداختند.
در این دیدار دکتر ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه  اجتماعی بر پیگیری  مطالبات و خواسته های  صنفی نمایندگان خانه سینما و در حوزه سینما تاکید کرد و گفت : با برنامه ریزی و راه اندازی عقبه های اجتماعی و تعامل و همکاری موثر با بدنه اجتماعی ، می توان از سینما گران به عنوان میانجی های اجتماعی نام برد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن انتقاد از نظام بروکراسی در کشور گفت : نظام بروکراسی در ایران ، دست و پا گیر و پیچیده است و موانع بسیاری  برای رشد و توسعه ایجاد کرده است.
دکتر  ربیعی تشکیل انجمن های صنفی سینمایی را مورد تاکید  قرار داد و افزود : با تشکیل انجمن های صنفی سینمایی و ثبت آن از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، می توان مطالبات و خواسته های آنان را با سرعت  بیشتری پیگیری کرد.
وی همچنین دنبال کردن بیمه های اجتماعی اعضای خانه سینما را جزو اولویت های خود بر شمرد و تصریح کرد : بحث بیمه اجتماعی اعضای خانه سینما را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال  می کند.
  دکتر ربیعی ضمن تشویق و ترغیب  سینما گران به کار جمعی و تشکیل تعاونی  از آنان  در خواست کردبا اهتمام و توجه ویژه  به مفاهیم  کار تیمی  ،  با تشکیل تعاونی سینما گران ، از مزایا و ظرفیت های موجود در بخش تعاون از قبیل دریافت  وام های ارزان قیمت بهره مند شوند.
دکتر ربیعی در ادامه،  آمادگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  برای  ارائه خدمات آموزش های  مهارتی از  سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به سینما گران و اعطای گواهینامه های مهارتی  به آنان را اعلام کرد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این دیدار همچنین با بیان انتظارات وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از سینما گران گفت : از جمله این انتظارت  مباحثی از قبیل نقش موثر سینما گران در توسعه و ترویج و ارتقا ی فرهنگ کار  ، تقویت و   گسترش کارآفرینی و  اخلاق حرفه ای را شامل می شود.
 وی گسترش و رشد فرهنگ کار و تغییر نگرش و نوع نگاه به مقوله کار و کار آفرینی را مورد تاکید قرار داد و افزود : با تغییر نگرش  و نوع  نگاه در حوزه فرهنگ کار و کار آفرینی،  اهداف  و برنامه ها در این حوزه  هر چه سریعتر  محقق می شود که در این راستا سینما گران  می توانند با  ایفای نقش پر رنگ و کلیدی،  وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را یاری دهند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین با طرح ایده و پیشنهادی از هنر مندان و سینما گران  دعوت کرد به عنوان سفیران بهزیستی به ایفای نقش بپردازند.
 وزیر  تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین  از سینماگران   دعوت کرد تا در فرهنگ سازی در  حوزه های  کسب و کار و  کارگری و کارفرمایی به منظور ارتقای منزلت اجتماعی کار  و نیز ارزش گذاری به  کار و تولید  و مشاغل  مولد  نیز  نقش آفرینی کنند .
خاطر نشان می سازد در این نشست آقایان محمد مهدی عسگر پور مدیر عامل خانه سینما ، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره ، پرویز پرستویی ، رضا کیانیان ، امین تارخ ،  منوچهر محمدی ، سید رضا میر کریمی ، جمال  خندان ، منوچهر شاهسواری و دکتر محمد سریر  به عنوان نمایندگان خانه سینما حضور داشتند.
 

پیشنهاد وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای توسعه انجمن های صنفی سینمایی

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
 
 
   
     
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio