Skip Navigation Links

            اخبار

در ابلاغ اخیر رییس سازمان سینمایی، توحیدی: انتظار داریم شورای صنفی نمایش به جایگاه اصلی‌اش برگردد



 فرهاد توحیدی گفت: انتظار ما این است که با بازگشایی «خانه سینما» شورای صنفی نمایش به جایگاه اصلی خودش بازگردد.

رئیس و سخنگوی هیات مدیره خانه سینما در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره ماموریت حجت‌الله ایوبی به محمد احسانی برای تدوین آئین‌نامه سال 93 شورای صنفی نمایش اظهار کرد: هر ساله آئین‌نامه شورای صنفی نمایش در موعد سال سینمایی که همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر است مورد بررسی قرار می‌گیرد و این اتفاق ، مورد جدیدی نیست.

وی ادامه داد: هر سال آئین‌نامه شورای صنفی نمایش با توجه به ارزیابی فعالیت یکسال گذشته آن شورا بررسی و در صورت نیاز در مفاد آن تجدید نظرهایی انجام می‌شود، حتی ممکن است در این بررسی تغییراتی در ترکیب اعضا نیز اتفاق بیفتد.

توحیدی خاطرنشان کرد: به نظرم ماموریت آقای ایوبی به آقای احسانی نیز در همین چارچوب است و چنین ماموریتی‌، اتفاق جدیدی نیست.

سخنگوی خانه سینما در پاسخ به این پرسش که «نباید آیین‌نامه سال آینده شورای صنفی توسط اعضای فعلی آن بررسی و پیشنهاد شود؟» گفت: وزارت ارشاد و به طور خاص سازمان سینمایی می‌تواند گاهی راسا وارد بررسی آئین‌نامه شود و این موضوع خیلی مورد جدیدی نیست.

وی همچنین درباره اینکه آیا در تدوین آئین‌نامه سال آینده‌، خانه سینما یا جامعه صنفی تهیه‌کنندگان تاثیرگذار خواهند بود یا خیر؟ اظهار کرد: آقای احسانی تشخیص می‌دهند که چگونه می‌خواهند آیین‌نامه را بررسی کنند و ایشان باید پاسخ دهند که چه مکانیزمی را برای بررسی و تدوین آیین‌نامه شورای صنفی در نظر گرفته‌اند.

رئیس هیات مدیره خانه سینما در عین‌حال خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا هم گفته‌ایم انتظار ما این است که با بازگشایی خانه‌سینما‌، شورای صنفی‌نمایش به جایگاه اصلی خودش بازگردد و خانه در آن دخالت موثر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، با حکم "حجت‌الله ایوبی" معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی،"محمد احسانی"معاون تولید و آثار سینمایی،ملزم به تدوین آیین‌نامه و ضوابط نمایش سال 93 شد.

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
 
 
   
     
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio