Skip Navigation Links

            اخبار

رییس هیات مدیره خانه سینما: فرهادی سینمای ایران را ریل گذاری کرد



فرهاد توحیدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا تاکید کرد: فرهادی به تنهایی توانست سینمای ایران را ریل گذاری کند و این در حالی است که مدیریت سابق سینما همه زور و توان خود را برای ریل گذاری گذاشت اما در نهایت سینمای ایران را به بیراهه برد .

وی با اشاره به موفقیت های اخیر سینمای ایران در عرصه بین المللی و نامزد فیلم گذشته اثر فرهادی در جشنواره گلدن گلوب افزود: موفقیت های این کارگردان در عرصه بین النللی اثرات مثبت فراوانی در سینمای ایران دارد و موفقیت اخیر این کارگردان سینما را باید تبریک گفت.

از نظر وی ، موفقیت فرهادی در عرصه بین الملل موفقیت سینمای ایران است و این کارگردان نماینده سینمای ایران محسوب می شود.

این نویسنده سینما توضیح داد: موفقیت فیلم های ایرانی در عرصه بین الملل قطعا به معرفی بیشتر سینمای ایران به جهانیان کمک می کند.

توحیدی ادامه داد: آنچه آثار و جایزه ها و نامزدی های مکرر فرهادی را از نمونه های مشابه جدا می کند این است که فرهادی متعلق به سینمای داستانگو است و فیلم های او برای مخاطبان وسیع و انبوه ساخته می شود.

به گفته وی، ویژگی های آثار فرهادی، بیان داستان های ملی و بومی با نگاهی جهانی است از این رو این آثار می تواند در اکران عمومی با تماشاگران کشورهای مختلف ارتباط برقرار کند.

رییس هیات مدیره خانه سینما گفت: موفقیت های فرهادی با نمونه های مشابه موفقیت های سینمای ایران متفاوت است؛ آثار فرهادی سینمای ما را از حالت صرف جشنواره ای خارج کرده و نشان می دهد که یک اثر سینمایی می تواند علاوه بر موفقیت در جشنواره های خارجی، با مخاطبان بین المللی ارتباط برقرار کند.

توحیدی ادامه داد: سینمای ایران لیاقت دارد که از چرخه بسته اقتصادی داخلی بیرون آید، سرمایه های بین المللی به سینمای ایران راه پیدا کنند و فیلم های ایرانی گنجشک روزی نباشد.

وی توضیح داد: تقویت اقتصاد سینما، موجب افزایش توان سینمای ایران برای ساخت فیلم هایی با استانداردهای جهانی می شود و این مهم امیدواری برای تثبیت اکران های بین المللی را افزایش می دهد.

نویسنده فیلم سینمایی مرد عوضی درباره الگوبرداری فیلمسازان جوان از فرهادی گفت که این کارگردان الگوی موفق و درستی برای سینماگران است و این کارگردان سینما راه و روش فیلمسازی و داستانگویی را به جوانان نشان می دهد. الگوبرداری از فرهادی به دلیل ویژگی های فیلمسازی وی اتفاق خوبی است اما قطعا تقلید صرف از این فیلمساز خوب نیست کما اینکه فیلمسازانی که از کیارستمی تقلید کردند به جایی نرسیدند زیرا نسخه بدل پیش نسخه اصل رنگ می بازد.

اصغر فرهادی سال 1351 در خمینی شهر به دنیا آمد. وی تنها کارگردان ایرانی است که موفق به کسب جایزه اسکار شده است. فرهادی این جایزه را برای کارگردانی فیلم جدایی نادر از سیمین در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان هشتاد و چهارمین دوره اسکار دریافت کرد؛ وی همچنین نامزد دریافت همین جایزه برای فیلم نامه غیراقتباسی برای فیلم خود بود.

پیشتر وی برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در سال های 1384، 1387 و 1389 شده است.

خرس نقره ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم درباره الی و خرس طلایی جشنواره برلین به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر افتخارات اوست.

وی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال 2012 میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد. او اولین فیلمساز ایرانی است که توانسته است این جایزه را به خود اختصاص دهد.

در یک نظرسنجی مجله تایم، وی رتبه چهارمین شخصیت تاثیرگذار در میان 100 شخصیت برتر سال 2012 را کسب کرد؛ و در نهایت به عنوان یکی از 100 چهرهٔ تأثیرگذار سال 2012 از سوی این مجله معرفی شد.

خبرگزاری ایرنا

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
   
   
       
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio