Skip Navigation Links

            اخبار

عسگرپور در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد: شعبه‌ تامین اجتماعی در خانه سینما مستقر می‌شود



 مدیرعامل خانه سینما اعلام کرد: به زودی شعبه‌ای از سازمان تامین اجتماعی در خانه سینما مستقر خواهد شد.

محمد مهدی عسگرپور در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه روز گذشته، سوم دی‌ماه، در هشتمین جشنواره‌ی «امتنان از کارآفرینان برتر کشور» حضور داشته است، توضیح داد: در این مراسم وزیر کار و رفاه و امور اجتماعی به من اطلاع داد که به زودی یک شعبه از سازمان تامین اجتماعی در خانه سینما بنا نهاده خواهد شد تا همکاران سینماگر پس از تاسیس این شعبه،‌ دیگر به مراکز مختلف این سازمان مراجعه نکنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیش از این در جلسه‌ای با وزیر کار، درباره برخی مسائل سینماگران از جمله بازتعریف مشاغل سینمایی و وضعیت بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صحبت شده بود،‌ گفت: با وزیر کار و رفاه و امور اجتماعی توافق شده است تا یک کد مشخص که شأن هنرمندان در آن حفظ شود،‌ در نظر گرفته شود‌ و حق بیمه آن‌ها نیز متفاوت‌تر باشد.

عسگرپور تاکید کرد: درباره این دو موضوع با آقای ربیعی به تفاهم کلی رسیده‌ایم و هفته آینده در جلسه‌ای با رئیس سازمان تامین اجتماعی توافقات قطعی صورت خواهد گرفت.

او یادآور شد: در سال‌های گذشته یکی از موضوعاتی که همواره پیگیری می‌کردیم، بیمه هنرمندان بود که البته مشکل آن به مجموعه ارشاد بر می‌گشت چون در چند سال اخیر این وزارتخانه سهم خود را از بیمه پرداخت نکرده بود، اما اخیرا این مساله پس از جمع بندی‌های لازم حل شده است.

وی افزود: موضوع دیگری که در جلسات گذشته دنبال کردیم تغییر کد همکاران ما در سازمان تامین اجتماعی بود، چرا که در سال‌های دور با وجود تلاش‌هایی که انجام شد، از آنجا که کد مشخصی برای سینماگران وجود نداشت، آن‌ها در تعریف مشاغل سینمایی به عنوان کارگران فصلی و با زیرشاخه ماهی‌گیران شیلات جنوب تقسیم بندی شدند؛ به همین دلیل درخواست کردیم که اگرچه ممکن است از این موضوع به شکل طنز یاد شود، اما باید یک کد مشخص‌تر که شان هنرمندان را حفظ کند در نظر گرفته شود که بر سر این موضوع هم به توافق رسیدیم.

عسگرپور در بخش دیگری از گفت‌وگویش با ایسنا همچنین درباره حضورش و تعداد دیگری از سینماگران در جشنواره «امتنان از کارآفرینان برتر کشور» توضیح داد: پیش از این از دور، در جریان این جشنواره به عنوان یک مخاطب عادی قرار می‌گرفتیم، اما پس از بازگشایی خانه سینما ارتباط‌های ما به شکل جدید‌تری با مراکز دولتی پیش می‌رود، مخصوصا اینکه در دولت جدید وزیرانی عهده‌دار مسئولیت شده‌اند که بیشتر آن‌ها نگاه فرهنگی دارند و همین امر باعث شده باب جدیدی باز شود تا هنرمندان در عرصه‌های اجتماعی بیشتری حضور داشته باشند.

مدیرعامل خانه سینما اضافه کرد: در چند سال اخیر مسائل مختلفی در حوزه صنفی سینماگران از جمله راه‌اندازی‌ تعاونی‌ها و بیمه تامین اجتماعی که مشکلاتی را برای هنرمندان ایجاد کرده بود مطرح می‌شد.

وی با اشاره به جلسه‌ای که چندی قبل مسئولان خانه سینما با وزیر کار و امور اجتماعی داشتند، گفت: آقای ربیعی با مسائل خانه سینما آشنایی کامل داشت و همانجا باب جدید همکاری میان سینماگران و وزارت کار باز شد. در مراسم دیروز هم من و تعدادی از همکاران به عنوان مهمان دعوت شده بودیم که دلیل آن هم به خاطر نقش مهم سینما در کارآفرینی بود.

عسگر‌پور افزود: این نگاه درست است و سینما می‌تواند در حوزه کارآفرینی تاثیرگذار باشد‌. شان نزول این دعوت هم به همین مساله مربوط می‌شد که ما هم از آن استقبال کردیم.

به گزارش ایسنا، در مراسم روز گذشته تعدادی از سینماگران از جمله علی نصیریان‌، پرویز پرستویی‌،داوود رشیدی‌، افسانه بایگان،‌ فرشته طائرپور،همایون ارشادی‌، ستاره اسکندری‌، داریوش اسدزاده ‌، امیر اثباتی، آناهید آباد، محمد سریر، علی دهکردی، محمود پاک‌نیت، کامران ملکی و ... حضور داشتند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم از حاضران برنامه‌ی اخیر بود که از چهارده کارآفرین برتر کشور تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
   
   
       
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio