Skip Navigation Links

            اخبار

توضیحات توحیدی درباره دیدار سینماگران ایرانی و مصری



هفته فیلم ایران در مصر و هفته فیلم مصر در ایران برگزار می‌شود. با موافقت‌نامه‌ای که با صدا و سیما منعقد شده؛ سریال‌ها و برنامه‌های صدا و سیما در شبکه‌های تلوزیونی مصر به نمایش در‌می‌آید.

 

ایلنا: سینما گران ایرانی و سینما گران مصری شب گذشته(21 دی) با هم دیدار کردند و پیرامون مسائل مختلف گفتگو کردند.

فرهاد توحیدی(عضو هیئت مدیره خانه سینما و سخنگوی این خانه) که در جلسه دیشب حاضر بود؛ با مثبت ارزیابی کردن برگزاری چنین جلساتی گفت: شب گذشته بعد از دیدار علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) با سینماگران مصری؛ هماهنگی لازم صورت گرفت و گروهی از سینماگران ایرانی با همتایان مصری خود دیدار کردند.

وی ادامه داد: در این دیدار من به همراه اکبر عالمی، مسعود سفلایی رئیس دپارتمان سینمادر دانشکده سینما تئا‌تر، علی معلم و مدیر روابط بین‌الملل فرهنگستان هنر به نمایندگی از سینماگران ایرانی حضور داشتیم. و با پنج نفر از سینماگران مصری گفتگو و تبادل نظر کردیم.

توحیدی افزود: سینماگران مصری از حضور در ایران و دیدار با مقامات فرهنگی ایران و اهالی سینما بسیار راضی بودند و ادامه چنین گفتگوهایی را خواستار شدند.

وی با اشاره به اینکه برای همکاری‌های بیشتر باید گفتگو‌هایی بیشتری نیز صورت بگیرد، افزود: قرار شد که در اولین گام هفته فیلم ایران در مصر و هفته فیلم مصر در ایران برگزار شود. همچنین قرار شد با موافقت‌نامه‌ای که با صدا و سیما منعقد شده؛ سریال‌ها و برنامه‌ها ی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌ها ی تلوزیونی مصر به نمایش دربیاید.
منبع: خبرگزاری ایلنا

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
   
   
       
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio