Skip Navigation Links

            اخبار

پرتو مهتدی مترجم؛ منتقد و روزنامه نگار باسابقه درگذشت




پرتو مهتدی یک مطبوعاتی پیگیر و عاشق سینما بود که در فرانسه درس خوانده بود،  در دهه های 60 و 70 در 12 فیلم با عنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان فعالیت کرد. او سال های سال، آرام و باوقار کارش را کرد،  تا توانست نوشت، تا توانست ترجمه کرد، تا توانست روزنامه نگار و مترجم تربیت کرد، کتاب منتشرکرد و کوشید اثرگذار باشد و الحق که بود. زیرنویس برخی از معتبرترین فیلم های ایرانی کار این مترجم چیره دست است که سالها مترجم بسیاری از میهمانان خارجی سینمای ایران نیز بود.
پرتو مهتدی همچنین در زمان سفر 10 روزه ی اعضای هیات رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (اسکار) به ایران که به دعوت محمد مهدی عسگرپور(مدیرعامل خانه سینما) صورت پذیرفت نقش چشمگیری در ترجمه و ایجاد پیوند بین سینماگران ایران و اعضای آکادمی ایفا نمود و خاطره آن دوران همواره در حافظه  تاریخ سینمای کشورمان محفوظ خواهد ماند.

پرتو مهتدی متولد 1330 و عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران بود و بیش از چهل سال از عمر خود را به نقد و نوشتار و ترجمه سینمایی گذراند
مراسم تشییع پرتو مهتدی صبح فردا (چهارشنبه) ساعت 9صبح از خانه سینما انجام  می‌شود. همچنین مراسم ختم این منتقد ارزشمند روز جمعه 11/11/92 از ساعت 18 تا 19:30 در مسجد الجواد برپا خواهد بود.

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
   
   
       
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio