Skip Navigation Links

            اخبار

عسگرپور: با دولت در ماه عسلیم/ وظیفه ما حفظ امانت مردم است



 مدیرعامل خانه سینما با تاکید بر اینکه این نهاد صنفی و ستاد آرای مردمی جشنواره فیلم فجر وظیفه حفظ امانت مردم را برعهده دارند،‌ اعلام کرد: امسال برای اولین‌بار از صاحبان فیلم‌ها درخواست کردیم تا افرادی را برای حضور و نظارت بر آرا تعیین کنند‌.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدمهدی عسگرپور‌، صبح روز جمعه، 11 بهمن‌ماه‌، با حضور در میان اعضای ستاد جمع‌آوری آرای مردمی فیلم‌های جشنواره فجر توضیحاتی را به آن‌ها ارائه کرد.

او در این نشست که در تالار سیف‌الله داد خانه سینما برگزار می‌شد‌، خطاب به اعضای ستاد بیان کرد: سینمای ایران وضعیت خاصی دارد و تقریبا هیچ چیز آن به هیچ چیزش نمی‌خورد، چرا که با یک وضعیت غیرمتوازن روبه‌رو هستیم.

عسگر‌پور در توضیح این موقعیت گفت: در سینمای ایران تعداد سالن‌های سینمایی به اندازه تعداد سالن‌های برخی پایتخت‌های کشورهای اروپایی است، اما تعداد فیلم‌های آن بیشتر است. این در حالی است که مجموعه‌ این خانواده پنج‌هزار عضو دارد. از طرف دیگر سر صحنه‌های فیلمبرداری دوربین‌های روز دنیا استفاده می‌شود، اما در عین حال از فشنگ‌های جنگی هم استفاده می‌شود. علاوه بر این‌ها وضعیت سرمایه‌گذاری هم به گونه‌ای است که ممکن است فردی 10 سال قبل فیلم ساخته که با شکست روبه‌رو شده، اما الان بسیار خوب زندگی می‌کند و برعکس آن تهیه‌کننده‌ای هم هست که چند فیلم خوب ساخته اما امروز اصلا اوضاع خوبی ندارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین جلوه‌گاه این وضعیت جشنواره فجر است که ممکن است از بالاترین سطوح مدیریت تا پایین‌ترین آنها را دربر بگیرد، اما امسال وضعیت خاص‌تری وجود دارد که البته در کل جامعه دیده می‌شود و آن هم به انتخابات برگزارشده مربوط می‌شود.

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به رفتارهای غیرمتوازنی که در چهار سال گذشته در سینما وجود داشته است‌، یادآور شد: دو سالی بود که خانه سینما تعطیل اعلام شده بود و امسال بازگشایی شده است. در سال‌های دورتر که ما هم آن موقع در خانه سینما نبودیم ستاد اصلی آرای مردمی برعهده این نهاد صنفی بود که در زمانی تصمیم گرفتند این کار به دلیل مشکلات سیستم به ستاد جشنواره واگذار شود.

فعلا با دولت در ماه عسل هستیم

عسگرپور با اشاره به اینکه خانه سینما علی‌رغم تصور عده‌ای به شدت آسیب‌پذیر است‌ و آن هم به دلیل تفاوت میان صنف‌هاست ادامه داد: امسال فعلا با دولت در ماه عسل به سر می‌بریم که نمی‌دانم تا چه زمانی طول می‌کشد و امیدوارم به سال عسل یا دهه عسل برسد. در این دوره اعتماد متقابلی به وجود آمده که اتفاق خوبی است و البته خطرناک هم است، چون انتظاراتی به وجود آمده است.

او افزود: در این شرایط مسؤولیت آرای مردمی را علی‌رغم میل باطنی پذیرفتیم، چون این کار اشکالاتی داشت که بخش عمده آن برطرف شده است.

اختلافات بعد از جشنواره دوباره خود را نشان می‌دهد

او با تاکید بر اینکه خانه سینما امسال در بخش آرای مردمی کارها را انجام می‌دهد‌، گفت: امسال تلاش می‌کنیم جلو برخی شبهات را بگیریم بخصوص اینکه در جشنواره امسال تعدادی فیلمساز که همه ممکن است بشناسند و بخشی از آنها در چند سال گذشته با دولت در ستیز بودند حاضر هستند که همان‌ها امسال با هم رقابت دارند، به همین دلیل اختلافات بعد از جشنواره دوباره خود را نشان خواهد داد.

عسگرپور خطاب به اعضای ستاد آرای مردمی گفت: بنابراین کوچکترین اشتباه بحران ایجاد می‌کند و سوءتفاهم‌هایی باورنکردنی پیش می‌آید که احتمالا این اختلافات امسال رخ خواهد داد بخصوص در بخش آرای مردمی که در چند سال گذشته به خاطر دو درصد کارهای متفاوتی صورت گرفته است.

لشگری‌پور،‌ مصطفوی و علیمردانی ناظران صاحبان فیلم‌ها در ستاد آرای مردمی

مدیرعامل خانه سینما اظهار کرد: وظیفه ما حفظ امانت مردم است و در این راستا از صاحبان فیلم‌ها هم برای اولین‌بار درخواست کردیم که خودشان دو سه نفر تعیین کنند تا حضور داشته باشند. همچنین از دفتر جشنواره خواسته‌ایم که هر گاه خواستند برای حضور در ستاد و جریان رأی‌گیری حاضر باشند.

او ادامه داد: امسال کار شما بسیار حساس است و حتی از داوران حساس‌تر خواهد بود چرا که شما وظیفه‌ای را دارید که در طول این سال‌ها درباره آن علامت سؤال وجود داشته است ولو اینکه اتفاقات گذشته درست بوده باشد.

به گزارش ایسنا براین اساس اعلام شد که پژمان لشگری‌پور،‌ هاتف علیمردانی‌ و مجیدرضا مصطفوی ناظران صاحبان فیلم‌ها در ستاد آرای مردمی جشنواره خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
 
 
   
     
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio