Skip Navigation Links

            اخبار

گزارش کامل نشست رسانه ای هیات مدیره جامعه اصناف سینمایی



گزارش کامل نشست رسانه ای هیات مدیره جامعه اصناف سینمایی
توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما در ابتدای این نشست ضمن ابراز سپاس از اصحاب رسانه ها به ویژه مطبوعات و سایت ها  اعلام کرد
شما بازتاب دهنده و منعکس کننده ی مباحث، نظرات و دیدگاه های مختلف اصناف و بویژه مطالبات صنفی هستید چه آنها که در نقد ما کوشیدند و چه آنان که همسو با برنامه ها و فعالیت های جامعه اصناف سینمایی هستند و فعالیت‌های خانه‌سینما را انعکاس دادند و من همیشه ازشما و آنها متشکرم و دل ما همیشه باشماست .
وی در آستانه فعالیت هیئت مدیره دوره دوازدهم خانه سینما گفت: در آغاز فعالیت دوره دوازدهم لازم است که از تلاش هیئت مدیره دوره گذشته و دوستانی که در جمع کنونی هیئت مدیره حضور ندارند همچون امین تارخ، مرتضی رزاق‌کریمی، محمدرضا سکوت و کامران ملکی تشکر کنم، این دوستان در دوره گذشته که جزء سخت‌ترین دوره‌های خانه سینما بود با همت ایستادند و تلاش کردند و تدبیر آنها همواره کمک بوده تا مجموعه خانه سینما بتواند به حرکت صنفی خودش ادامه دهد.
. وی تقارن برگزاری این جلسه را با تشکیل شورای عالی سینما به فال نیک گرفت و گفت: ما این مسئله را به فال نیک می‌گیریم و تبریک می‌گوییم، این اتفاق به نفسه اتفاق مبارکی است و اینکه رئیس‌جمهور به مسئله سینما توجه دارند و بناست که به مسائل و مشکلات آن توجه ویژه‌ای داشته باشند جای تشکر دارد.
توحیدی افزود: گمان می‌کنیم این جلسه می توانست با شکل بهتری برگزار شود و اظهار تأسف می‌کنیم که همکاران وزارت فرهنگ و ارشاد در اولین جلسه، این شورا با برنامه مدونی شرکت نکردند و در مورد افراد شرکت کننده و نسبتشان با برنامه‌های سینما صحبت داریم و این که یهتر است در این خصوص ترکیب اعضای این شورا از سرمایه‌های گران‌سنگ سینما استفاده شود. کسانی که با کار نظری سینما آشنا هستند و مسائل مدیریتی را می‌دانند ومشکلات زیرساختی سینما را آسیب‌شناسی کرد ه اند. 
وی تصریح کرد: با توجه به عزمی که وجود دارد امیدواریم که مشکلات سینما برطرف شود و برنامه‌های مدونی که به بهبود زیرساخت‌ها و امنیت شغلی سینماگران منتهی می‌شود مد نظر قرار گیرد
رئیس هیات مدیره خانه سینما در مورد گله مندی برخی خبرنگاران در مورد عدم حضور در برگزاری مجمع عمومی خانه‌سینما گفت: دلیل آنکه خبرنگاران به این مجمع دعوت نشده بودند؛ این است که این مجمع یک جلسه‌ی رسمی و غیر علنی است و فقط کسانی می‌توانند در آن شرکت کنند که عضو مجمع باشند و این رسمی است که در سایر نهادها نیز اجرا می‌شود.
وی افزود: ما هیچ راز سر به مهری در  این خانه  و این مجمع نداشته‌ایم و ما در خانه شیشه ای زندگی می کنیم و  همه ی فعالیت‌ها و همه تلاشهای صنفی که در طول چندماه گذشته در خانه و در مجموعه صنوف انجام شد از نگاه تیزبین مطبوعات پوشیده نمانده و نیست. اما گروهی معتقد بوده‌اند که قبل از مجمع؛ لابی خاصی صورت گرفته است. باید بگویم که رای‌زنی صورت گرفته اما آنچه بوده؛ به جز اتحاد صنوف، هدف دیگری را پیگیری نمی‌کرد و آنچه که در مجمع رای آورد، رای به برنامه‌هایی بود که در 2 سال گذشته اجرا شده است. این رای نشان داد که صنوف با افراد عقد اخوت نبسته‌ اند بلکه برنامه‌های آنها را مدنظر قرار داده و تائید کرده اند.
توحیدی ادامه داد: باید بگویم که یک اراده‌ای خارج از خانه‌سینما به‌دنبال تغییر هیات‌مدیره و ارائه‌ی یک ترکیب جدید بود اما در زمان رای‌گیری از بین 27 صنف؛ 25 صنف هم‌نظر بوده‌اند و کف رای‌های ماخوذ 18 رای و سقف‌ رای‌ها بدست آمده 25 رای بود و این امر نشان می‌دهد که لابی‌های خارج از اراده سینما جواب نداده است.
فرهاد توحیدی درباره حضور نیافتن نماینده‌ی خانه‌سینما در جلسه شورای عالی سینما گفت: خانه‌سینما در جریان برگزاری این جلسه نبود و دعوت هم نشده بودیم و اینکه نماینده‌ای از این خانه در این جلسه حضور پیدا نکرده؛ باعث تاسف است. ما معتقدیم همه‌ی سینما؛ در خانه سینما قرار دارد و اگر به این سرمایه گران بی اعتنایی ‌شود، زیانش متوجه کلیت سینماست.
وی درباره اختلافات موجود بین خانه‌سینما و معاونت سینمایی گفت: آنچه که به عنوان اختلاف وجود دارد؛ اختلاف بین دو نگاه است و نه دو فرد .یک نگاه اصالت را به دولت و سینمای دولتی می‌دهد و نگاه دیگر این اصالت را به کمتر شدن دیوان‌سالاری و کوچک شدن بخش‌های دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی و توانمند ساختن این بخش مردمی، می داند. امیدوار هستیم با توجه به توجهی  که دوستان دارند،شورای عالی سینما بتوانند از همه ی سرمایه های سینمای ایران برای کارشناسی مسائل و برای تدوین برنامه ها از نظرات آنها استفاده کند. از جمله از آنچه که در پیش نویس لایحه نظام سینمایی حمایت از حقوق مادی و معنوی آثار سینمایی و همینطور برنامه های تامین امنیت شغلی که همه  آن ها در درون خانه سینما مدون شده است،بهره ببرند.
سخنگوی هیات مدیره خانه سینما در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر زمان دقیق تشکیل جلسه میان هیات مدیره خانه سینما و معاونت سینمایی گفت: درست پیش از شروع این جلسه دوستان تلفنی خبر دادند که دیدار مشترک ما ساعت 10 صبح روز دوشنبه برگزار خواهد شد. من پیشاپیش امیدوارم که این جلسه مفید و خوبی باشد.
وی در عین حال رویکردهای هیات مدیره دوازدهم را نسبت به معاونت سینمای وزارت ارشاد  رویکردی تعاملی همراه با انتقاد دانست وی افزود:ما با حفظ علاقمندی و درک ضرورت عمل مشترک حق نقد برنامه ها و عملکرد معاونت سینما را نیز برای خود قائل هستیم و البته کوشش می کنیم تا براساس زمینه های مشترک تفاهم و تعامل حداکثری داشته باشیم. وی پس از آن برنامه دو ساله جامعه اصناف سینمایی را به این  شرح اعلام کرد:
راهبرد های دوازدهمین هیات مدیره خانه سینما


الف ) تقویت و ساماندهی بنیه مالی خانه سینما
                               الف1) کاهش مصارف با بازنگری و الویت بندی هزینه ها.
                               الف2) تدبیر منابع درآمدی از امکانات موجود.
                               الف3) اعطای نقش اقتصادی به صنوف با وضع و دریافت حق عضویت.
                               الف4) اسپانسرینگ و امکان بهره گیری مناسب از آن.
                               الف5)دریافت کمک از علاقمندان به سینما.

ب) امنیت شغلی  
                                  ب1) توانا سازی و ارتقاء دانش و مهارت منابع انسانی:        
o برگزاری کارگاه های آموزشی
o تدوین ، تالیف و ترجمه و حمایت از تولید و نشر تجارب سایر ملل.
                                ب2) شفاف سازی چگونگی گردش اطلاعات توزیع و نمایش.
                                ب3) پیگیری  طی مراحل قانونی الزام تلویزیون به خرید و نمایش آثار سینمایی.
                                ب4) پیگیری تاسیس صندوق بیمه های بیکاری و توسعه بیمه تکمیلی.
                                ب5) پیگیری برای تامین حضور موثر نمایندگی جامعه اصناف در مجامع تصمیم گیری.
                               ب6) اجرای آئین نامه پیمان جمعی کار و تامین  ضمانت اجرایی آن(معاونت سینمایی).
                               ب7) برنامه ریزی و ترغیب برای افزایش مخاطبان سینما.


پ) اصلاح ساختار جامعه اصناف  

o پیگیری طرح تغییر ساختاری اساسنامه خانه سینما ( تهیه پاسخ راجع به مسئله صنف واحد تهیه کنندگی).
o پیگیری طرح قانون حمایت از حقوق مادی و معنوی آثار سینمایی. 
o پیگیری طرح قانون نظام سینمایی.                                  


وی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر دیدار شورای مرکزی کانون کارگردانان با جواد شمقدری گفت: مطابق مصوبه هیات وزیران؛ خانه‌سینما باید 2 نماینده در شورای پروانه ساخت داشته باشد که یکی از اعضای آن بطور سنتی از کانون کارگردانان و دیگری از اعضای تهیه‌کنندگان بوده است. لذا این 2 نفر نمایندگان خانه‌سینما هستند و توسط  خانه سینما باید معرفی شوند نه آنکه صنفی از زیرمجموعه؛ مستقیم نماینده‌ای را معرفی کند.
توحیدی با اشاره به وضعیت بودجه خانه‌سینما گفت: امروز ما بیش از 500 میلیون تومان بدهی داریم که 200 میلیون از آن مربوط به جشن سینمای ایران است. از سال قبل 308 میلیون تومان پرداخت نشده و براساس توافق‌نامه نیز باید معاونت سینمایی امسال 800 میلیون تومان پرداخت می‌کرد که 175 میلیون آن پرداخت شده است.
وی ادامه داد: این بدهی؛ ضربه‌ای را در بخش امنیت شغلی و بیمه اهالی سینما وارد کرد زیرا که بخشی از این 500 میلیون تومان مربوط به بیمه تکمیلی اعضای خانه‌سینماست. متاسفانه ما مجبور بودیم با طرحی که از سوی صندوق حمایت از هنرمندان با هدف تجمیع بیمه اهالی سینما با سایر رشته‌های هنری موافقت کرده تن بدهیم و قرارداد خود را با شرکت بیمه‌گذار پیشین لغو کنیم و برای این فسخ قرارداد نیز 85 میلیون تومان بپردازیم.

سخنگوی هیات‌مدیره خانه‌سینما درباره تشکیل صنف واحد تهیه‌کنندگان گفت: یکی از مواردی که در گفتگو با معاون سینمائی پیگیری خواهیم کرد؛ بحث صنف واحد تهیه‌کنندگان است. البته باید بگویم که مشکل این صنف به 5 سال پیش باز می‌گردد و انشقاق به سمتی رفت که 3 صنف تهیه‌کنندگی هم‌عرض با هم شروع به فعالیت کردند و این اختلافات به حدی عمق پیدا کرد که هیات‌مدیره و مدیرعامل وقت ناچار شدند با همکاری معونت سینمایی که براساس یک تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه؛ شورای عالی تهیه‌کنندگان با رای مجمع عمومی بعنوان نماینده تهیه‌کنندگان جایگزین اتحادیه تهیه کنندگان کند.
وی ادامه داد: لذا تا پایان سال جاری شورای عالی تهیه کنندگان همچنان براساس رای مجمع عمومی نماینده تهیه‌کنندگان است و  پیگیری تشکیل صنف واحد را برعهده خواهد داشت. اما درمورد صنفی که با همکاری وزارت ارشاد درحال تشکیل است؛ باید بگویم که باید دید در مرحله اجرا چنین صنفی می‌تواند همه طرف‌های درگیر را زیر یک چتر جمع کند یا خیر. آنچه که مسلم است این  که ما از تشکیل یک صنف واحد حمایت می‌کنیم اما همچنان و به استناد مجمع عمومی شورای عالی را بعنوان عضو تهیه‌کننده در مجمع به رسمیت می‌شناسیم.


توحیدی در پاسخ به سوالی درباره علت انتخاب عسگرپور به مدیریت مجدد خانه‌سینما و اختلاف وی با جواد شمقدری گفت: همانگونه که گفتم رایی که به هیات‌مدیره داده شد به فرد نبود بلکه به برنامه بود. این رای در تاریخ خانه‌سینما بی‌نظیر بود. البته باعث تاسف است که صنف تهیه‌کنندگان و کارگردانان نماینده‌ای در هیات‌مدیره ندارند. البته این امر نیز به‌دلیل مشکل شخصی نبود بلکه اگر رای به کسی داده نشد؛ بدلیل نگاه و برنامه وی بوده است. در خانه‌سینما می‌توان با یک یا 2 صنف لابی کرد اما نمی‌توان با 25 صنف لابی انجام شود. این رای‌گیری و انتخاب اعضا یک حرکت خودجوش بوده است و همانطور که دیدیم به طور مثال مریلا زارعی؛ رای بالایی در انتخابات آورد و نشان داد که از دیدگاه اعضا، انجمن بازیگران بسیار مهم است و باید فرد توانمندی از این انجمن در انتخابات برگزیده می‌شد.
توحیدی افزود: عسگرپور یک مدیر فرهنگی است که از درون همین نظام بالیده و نظام برای تربیت آن هزینه کرده است. امروز اگر از خانه‌سینما برود مطمئنا در جای دیگری از آن استفاده می‌شود. انتخاب عسگرپور بسیار انتخاب طبیعی بود و اگر فرد دیگری انتخاب می‌شد؛ باید تعجب می‌کردیم.
وی ادامه داد: ما نباید اختلاف خانه‌سینما و معاونت سینمایی را در حد اختلاف 2 نفر تقلیل دهیم بلکه این اختلاف، اختلاف در رویکرد است و یک اختلاف شخصی نیست بلکه تفاوت 2 نوع دیدگاه است.


وی ادامه داد: مبنای حرکت خانه سینما هرگز سیاسی نبوده و نیست اما اگر گروهی کار صنفی ما را سیاسی می‌بینند؛ مشکل ما نیست.
فرهاد توحیدی در پاسخ به سوالی درباره حکم فرج‌الله سلحشور و شدت آن گفت: باید هم اینجا از قوه‌قضاییه بابت صدور این رای تشکر کنم. برای ما جدا از کم و کیف میزان مجازات؛ نفس صدور حکم مهم است. اینکه شرایط به گونه‌ای نباشد که هر فردی بی‌مسئولیت سخن بگوید و به دیگران اتهام‌زنی کند. این حکم نشان داد که اظهار نظر نابه‌جا و اتهام زنی به دیگران همیشه محکوم است.
توحیدی درباره برگزاری پانزدهمین جشن خانه‌سینما گفت: بعداز تشکیل هیات‌مدیره یک کمیته توسعه منابع مالی - بازرگانی تشکیل شد و تدابیر بلندمدت و کوتاه‌مدتی را طراحی  کردیم و راه‌هایی را برای کسب درآمد و بازنگری در هزینه‌ها اتخاذ کردیم. اگر پول کافی وجود داشته باشد؛ جشن را با همان کیفیت سابق برگزار می‌کنیم و اگر کمتر بود کوچکتر برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: هیات‌مدیره با اصلاح ساختار خانه‌سینما به دنبال آن است تا به بخش بازرگانی اهمیت بدهد و این بخش درکنار حوزه ستادی حضور داشته باشد.


وی درباره پیگیری پرونده جعفر پناهی و محمد رسول‌اف گفت: ما معتقدیم صدور احکام این چنین سنگین باعث ناراحتی و نگرانی دلسوزان کشور و نظام می‌شود. ضمن آنکه این احکام تاثیرات خوبی در جهان ندارد. به همین دلیل نامه‌ای را با امضای 12 نفر از نامداران و برجستگان سینما به رئیس محترم قوه‌قضاییه ارسال کردیم و از ایشان تقاضای وقت ملاقات کردیم. همچنین با رئیس ستاد حقوق بشر اسلامی دیدار داشتیم. این دیدار بسیار خوب بود و ایشان روز بعد نیز با وکلای پناهی دیدار کردند و پرونده را مطالعه کردند.
وی ادامه داد: همچنین براساس اخباری که شنیده‌ایم؛ معاونت سینمایی نیز در دیدار با رئیس‌جمهور خواستار مساعدت در این زمینه شدند. ما ضمن باور و احترام به استقلال و رای قضات امیدواریم که همه مصالح کشور درنظر گرفته شود و همه مسائل به سمتی برود که رافت اسلامی درباره سینماگران مان، جعفر پناهی و محمد رسول‌اف انجام شود و ما این 2 سینماگر را در آغوش سینما دوباره داشته باشیم.

 

 اثباتی نایب رئیس خانه سینما در ابتدا گفت: سینمای ما همواره دچار مشکلات و افت و خیزهایی بوده که جزو طبیعت این جنس فعالیت‌ها محسوب می‌شود، اما انتظار ما پرهیز از حاشیه‌هاست. سینما می‌تواند با حاشیه‌های مختلف همراه باشد. اما ما امیدواریم که این حاشیه‌ها مسائل اصلی سینما را تحت تاثیر قرار نداده و با بحث و بررسی درست و منطقی راه حل برون رفت از مشکلات سینما پیدا شود.
اثباتی تاکید کرد:خانه سینما جامعه اصناف سینمایی ایران است و به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر، این نهاد موظف است، وظایفی که به واسطه اساسنامه بر عهده‌اش گذاشته شده اجرایی کند.


این عضو هیات مدیره خانه سینما در ادامه به مشکلات بودجه خانه سینما اشاره کرد و افزود: بودجه یکی از پررنگ‌ترین مسائلی است که حتی در مجمع عمومی هم به آن اشاره شد. ما همواره این بحث را داشتیم که به نوعی وابستگی مالی‌مان به بخش دولتی که امکان ثبات کمتری دارد کمتر کنیم و اکنون این بحث‌های مالی تبدیل به نوعی معضل شده است که من بر این باورم که نباید این موضوع به عنوان پاشنه آشیل سینما مطرح شود.سینماگران در طول مدت تولید فیلمهایشان با مشکلات مالی متعددی مواجه می‌شوند و برای آنها راه حل پیدا می‌کنند، حال این تجربه به ما کمک خواهد کرد که در فعالیت‌های صنفی هم موفق‌تر عمل کنیم. البته قطعا خانه سینما مطالبات قبلی خود را از نهاد های مسئول دنبال و برای احقاق آنها پیگری می کند اما دیگر فعالیت‌های خود را موکول به رسیدن بودجه دولتی نمی‌کند.

در انتخاب مدیرعامل خانه سینما اشتباه نکردیم
نائب رئیس هیات مدیره خانه سینما در بخش دیگری از این نشست درباره‌ی اظهارات برخی خبرنگاران مبنی بر مشکل‌ساز شدن انتخاب مجدد محمدمهدی عسگرپور در تعامل با معاونت سینمایی اظهار کرد: یکی از حاشیه‌هایی که در سینما مطرح می‌شود مربوط به همین موضوع است اینکه ما بخواهیم مشکلات و معضلات را به اختلاف شخصی دو مدیر محدود کنیم مسیری گمراه کننده ایجاد می‌کند و در اصل تنزل دادن مسائل است، ما برای ادامه‌ی فعالیت‌های درست اگر قرار بود فردی را به خواست فردی دیگر تغییر دهیم تا اوضاع درست شود آنگاه چنین تعریفی می‌توانست در مورد دیگران هم تعمیم پیدا کند. ضمن اینکه به هر حال برخی افراد و پست ها ماندگار نیستند که ما بخواهیم منطق خود را بر اساس خواسته‌های آنها بگذاریم. من هنوز هم بر این باورم که خانه سینما نیاز به مدیری قوی مانند عسگرپور دارد و ما در انتخاب مدیرعامل هیچ اشتباه نکرده‌ایم.


وی در ارتباط با سیاسی خواندن فعالیت‌های خانه سینما هم تصریح کرد: این بحثها مدام تکرار می‌شود که فعالیت‌های ما سیاسی است اما ما خوشحال می‌شویم اگر بفهمیم مصداق این فعالیت های سیاسی چیست، آیا عدم انتخاب نمایندگانی که مورد نظر عده‌ای هستند به معنای مخالفت سیاسی با دیگران است. به هر حال ما برنامه و چارچوب صنفی خود را داریم و در راستای آن حرکت می‌کنیم و به شخصه بسیار خوشحال خواهم شد اگر بدانم مصداق سیاسی‌کاری ما چه موردی است.
ابراهیم مختاری دبیر هیات مدیره خانه سینما هم در این نشست درباره‌ی طرح‌هایی که برای اصلاح ساختار خانه سینما ارائه شده است، عنوان کرد: ساختار کنونی خانه سینما وضعیتی دارد که امکان لابی را فراهم می کند. اما انتخابات اخیر هیات مدیره و واکنش‌های اخیر، اصناف ما را به مشارکت برای جلوگیری از این لابی‌ها رساند، به هر حال اکنون امر نظارت در خانه سینما حالتی کاملا صوری به خود گرفته و لازم است به این موضوع توجه بیشتری شود.


وی ادامه داد: اکنون در موارد متعدد شاهدیم که اکثریت اعضای پایین‌دست تبدیل به نوعی ماشین امضاء شده‌اند تا هیات مدیره بالا بیاید. علاوه بر این تهیه کنندگان که به عنوان یکی از چهار مرحله‌ی تاثیرگذار تولید فیلم محسوب می‌شوند در انتخابات یک رای دارند و صنوف تولیدی هم یک رای و این موضوع همواره جای سوال داشته است که من فکر می‌کنم این موارد با اصلاح ساختار صنفی کاملا مرتفع  خواهد شد.
مختاری در بحث دیگری از صحبت‌های خود به مبحث شورای عالی سینما پرداخت و افزود: وقتی صفت عالی برای چنین شورایی به کار می‌رود، لازم است که بدانیم این شورا نسبت به چه موضوعی عالی است. اگر شورایی با چنین صفتی تشکیل شود اما درون آن نمایندگان حقوقی رکن‌های اساسی سینما حضور نداشته باشند و تنها به حضور چند عضو حقیقی اکتفا شود، آیا اطلاعات سینما و صنوف منتقل خواهد شد؟
وی تاکید کرد: لازم است جایگاه شورای عالی سینما به درستی بررسی شود در گذشته و در زمان زنده‌یاد سیف الله داد هم چنین شورایی تشکیل شد که البته ترکیبی متفاوت داشت و با رفتن سیف الله داد آن شورا هم از بین رفت. آیا اکنون هم قرار است که مجدداً همین مسیر طی شود. تمام این موارد بحث‌هایی است که می‌توان درباره‌ی این شورا مورد بررسی قرار داد.


ابراهیم مختاری در بخش پایانی سخنانش گفت:ما اکنون اصراری نداریم که نمایندگان ما در شورای عالی سینما حضور داشته باشند، اما به هر حال برای چنین شورایی مهم است که از یک شاخص حداقل اعضاء برخوردار باشد. حال در میان این اعضا علاوه بر نمایندگان چهار شاخه‌ی اصلی سینما که به نظر من لازم است هم حقیقی و هم حقوقی باشند لازم است که بخشهای مختلف سینمای ایران یعنی سینمای داستانی، سینمای انیمیشن و سینمای مستند دارای نمایندگانی باشند، چرا که اصلا نمی‌توان این بخشها که در تمام دنیا جزو بخشهای اصلی سینما محسوب می‌شوند را حذف کرد. حتی جا دارد که در چنین شورایی نمایندگانی از تشکل فیلم کوتاه هم حضور داشته باشند، بنابراین اگر این موضوعات مورد توجه قرار بگیرند بسیاری از بحث‌ها خود به خود حل خواهد شد.

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
 
 
   
     
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio