| | تکنیک های فیلمنامه نویسی |
| | نــویسـنده: چارلی موریتس/محمد گذرآبادی |
| | چــاپ: - |
| | انـتـشـارات: ساقی |
| | توضــیحـات: این کتاب به آموزش داستان گویی در سینما می پردازد و این که چگونه به فیلمنامه هایتان پیچیدگی و غنا ببخشید. همچنین به شما می آموزد که در عین حفظ سبک و بیان شخصی، لحظه ها و صحنه ها و سکانس ها را به شکلی خلاقانه و سرگرم کننده کنار هم بچینید. هدف کتاب، آموزش نوع خاصی از فیلمنامه( مثلا فیلم بلند سینمایی ، فیلم کوتاه یا سریال تلویزیونی) نیست. در واقع از تمام این ها مثال هایی در کتاب وجود دارد و درباره ی وجوه اشتراک و افتراق شان سخن گفته شده است. در حین بحث، به کتاب های دیگری هم اشاره شده که موشکافانه به وجوه تخصصی فیلمنامه می پردازند.
به نظر می رسد بسیاری از کتاب های فیلمنامه نویسی یک مسئله ی کوچک اما مهم را نادیده گرفته یا مسلم فرض کرده اند، و آن ، توانایی درام نویسی است، چه برای سینما و چه برای رسانه های دیگر. در این کتاب با برخی روش های عمومی درباره ی درام نویسی برای سینما آشنا می شوید که در مورد انواع مختلف فیلمنامه کاربرد دارند. در واقع در این کتاب سعی شده توجه ویژه ای به این مهارت بنیادی شود و سفر شما را با آوردن مثال ها، تمرین ها و پیشنهادهایی برای مطالعات بعدی ، پربارتر کند. |