Skip Navigation Links

            اخبار

نظرات داوران و برگزیدگان دوره های پیشین جشن سینمای ایران (12) عبدالوهاب: خانه سینما به ارتباط اصناف فعال در حوزه سینما کمک می کند



برگزیده یازدهمین دوره جشن سینمای ایران  گفت: خانه سینما به ارتباط اصناف فعال در حوزه سینما کمک می کند اما به نظرم بهتر است جشن سینمای ایران  تبدیل به جشنی فراگیر شود و با این تغییر روش بتواند با مردم ارتباط بیشتری داشته باشد.
 محسن عبدالوهاب، برگزیده بهترین کارگردانی از یازدهمین دوره جشن سینمای ایران  درباره تاثیر این مراسم در ارتقا سینمای ایران گفت: من تقویم کوچکی دارم که آن را هر روز در جیب کتم می‌گذارم. دراین تقویم همه روزهای ملی کشور نوشته شده است اما روز 21 شهریور در صفحه این تقویم و بسیاری تقویم‌‌های دیگر خالی است و عدم وجود این مناسبت در تقویم‌های رسمی کشور نشان از این دارد که روز ملی سینما هنوز به عنوان یک روز ملی شناخته نشده است.
 وی افزود: جشن سینمای ایران  به ارتباط اصناف فعال در حوزه سینما کمک می کند اما به نظرم بهتر است ، این جشنواره تبدیل به جشنواره ای فراگیر شود و از این راه بتواند با مردم ارتباط بیشتری داشته باشد. کارگردان فیلم " لطفا مزاحم نشوید" با تاکید بر اینکه  مخالف رقابتی شدن فضای جشن است، عنوان کرد: از آنجایی که ایجاد جو مسابقه را برای این جشن  مناسب نمی‌دانم درباره داوری‌های این مراسم نیز تمایلی به صحبت کردن ندارم.
عبدالوهاب در ادامه درباره تفاوت میان جشن سینمای ایران  و جشنواره فیلم فجر توضیح داد: زمانی که جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود حاصل و ثمره تلاش یکسال سینماگران، بازیگران و فعالان در عرصه سینما به نمایش درمی آید و این مسئله جذابیت جشنواره فیلم فجر را برای مردم دوچندان می‌کند و در نتیجه حضور و استقبال مردم دراین جشنواره مثال زدنی است.
 کارگردان «خون بازی» ایجاد تغییرات در شیوه برگزاری این رویداد مهم را نیازمند بررسی‌های دقیق دانست وخاطرنشان کرد: برای تبدیل جشن سینمای ایران  از مراسم و جشنواره‌ای فرهنگی به جشن روز ملی سینما ، مسئولان و برگزارکنندگان آن باید حاصل و دستاورد دوره‌های پیشین را مورد تفحص قرار داده و تغییرات لازم را اعمال کنند. وی درپایان از کلیه دبیران و مسئولان جشن سینمای ایران  برای زحمات بی شائبه ‌شان طی این دوران  چند ساله تشکر کرد و به آنها خسته نباشید گفت.
دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
 
 
   
     
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio