Skip Navigation Links

            اخبار

تحویل شکوائیه "شورایعالی تهیه کنندگان" و "خانه سینما" از سایت ها و شبکه های ماهواره ای به دادسرای تهران در "روز ملی سینما"



پیرو اقدامات ماه های اخیر"شورایعالی تهیه کنندگان" در زمینه برخورد با نمایش های غیرقانونی فیلم های سینمایی و مستند ایرانی از شبکه های ماهواره ای که بخشی از آن توسط فرشته طائرپور نماینده این شورا در آخرین برنامه تلویزیونی "هفت" مطرح گردید، صبح امروز همزمان با "روز ملی سینمای ایران" ، پرونده شکایت 44 شاکی حقیقی از جمع تهیه کنندگان و کارگردان- تهیه کنندگان سینمای ایران و همچنین "خانه سینما" بعنوان شاکی حقوقی این پرونده (جهت صیانت از حقوق معنوی و اقتصادی اعضای خود و همچنین برخورد با نمایش غیرقانونی فیلم های مستند و کلیپ های مراسم جشن این نهاد صنفی) ، توسط تیم وکلای "شورای عالی تهیه کنندگان" به دادسرای تهران ارائه گردید.
این اولین اقدام قانونی و قضایی سینماگران ایرانی و "خانه سینما" در برخورد با سرقت آثارسینمایی و مستند از سوی شبکه های متخلف ( در داخل و خارج از کشور) است .
توضیحات نماینده "شورایعالی تهیه کنندگان" در برنامه سینمایی "هفت" که در ساعات پایانی روز جمعه از شبکه 3 سیما به طور زنده پخش شد، بازتاب های گسترده ای داشت که می توان برای مثال به لغو فوری مجوزهای شبکه های مورد اشاره در داخل کشور اشاره کرد. اگرچه گفته می شود که این مجوزها مجددا از سوی واحدی در وزارت فرهنگ و ارشاد مورد تمدید قرار گرفته اند.
گفتنی است با توجه به ممنوعیت های جدی قانونی برای سینماگران حرفه ای و شاخصی که طی این سال ها  به طور فردی یا صنفی درخواست مجوز برای تاسیس شبکه ای مستقل جهت پخش فیلم های سینمایی و مستند ایرانی و تبلیغ فیلم های خود را داشته اند ، این سئوال برای سینماگران ایرانی   وجود دارد که شبکه های متخلف چگونه از موانع بروکراتیک برساخته در این مسیر عبور کرده و موفق به راه اندازی شبکه و نمایش بی قید و شرط آثار سینماگران ایرانی شده اند.
همچنین صاحبان آثار فرهنگی - بخصوص سینمایی-  در حال حاضر با محرومیت از هرگونه حقوق مدون جهت حراست از حقوق معنوی و مادی خود، علاوه بر تحمل فرسایشی شرایط بحرانی اکران و حوزه های نمایش خانگی و تلویزیونی، با تاراج آثارشان از سوی سایت ها و شبکه های ماهواره ای و البته با مجوز رسمی  نیز مواجه اند...معضلی که ادامه فعالیت و اشتغال زایی در اقتصاد نحیف سینمای ایران را برای آنان روزبروز دشوارتر می سازد. امید می رود که حاصل پیگیری های قانونی "شورایعالی تهیه کنندگان" و "خانه سینما" در این زمینه، نظم و نظام مطلوبی را در عرصه فعالیت های هنری در کشور ایجاد کند.
دبیرخانه "شورایعالی تهیه کنندگان"
دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
 
 
   
     
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio