Skip Navigation Links

            اخبار

ابراهیم مختاری (دبیر هیات مدیره خانه سینما): عضویت اعضای علی البدل هیأت مدیره خانه سینما قانونی است.



همکار گرامی ما، آقای علیرضا رئیسیان اعضای علی البدل هیأت مدیره خانه سینما را "حائز شرایط" برای عضویت اصلی در هیأت مدیره خانه سینما " ندانسته اند و در توضیح علت این ایراد گفته اند " اعضای علی البدل مانند اعضای اصلی هیأت مدیره باید آرای نصف به اضافه یک (مجمع عمومی خانه سینما ) را اخذ کنند و نماینده کانون کارگردانان از میان 27 صنف (مجمع عمومی ) خانه سینما ، تنها هفت رأی را اخذ کرده است و حضور ایشان به عنوان عضو علی البدل غیر قانونی است ."
گرچه نزدیک به یک سال از انتخابات می گذرد و تشکیک در قانونی بودن اعضای علی البدل کمی دیر است با این حال در پاسخ به ایراد، گمان می کنم ، اشاره آقای رئیسیان به الزام "رأی نصف به اضافه یک مجمع عمومی برای اعضای علی البدل" به مادة  21 اساسنامه خانه سینما بر می گردد که نوشته است : " مصوبات مجمع عمومی عادی با رأی اکثریت مطلق حاضران در جلسه معتبر است ." اما تبصرة این ماده که در زیر همین ماده آمده است انتخابات اعضای هیأت مدیره و بازرس را از الزام رأی "اکثریت مطلق" یا "نصف به اضاف یک"، مستثنی کرده و نوشته است : تبصره 1 – انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرس در مجامع عمومی با "اکثریت نسبی " آرا صورت خواهد پذیرفت . تأکید روی "اکثریت نسبی " در متن اساسنامه صورت گرفته است . بنا بر این عضویت اعضای علی البدل کنونی هیأت مدیره خانه سینما ایرادی ندارد. حتی اعضای اصلی هیأت مدیره خانه سینما نیز اگر در انتخابات رأی کمتر از نصف باضافه یک بیاورند از نظر اساسنامه قانونی هستند.
اضافه کردن این توضیح خالی از فایده نیست که اگر بگفته آقای رئیسیان داشتن رای نصف به اضافه یک برای انتخابات نمایندگان الزامی می بود بسیاری از انتخابات دچار بن بست غیرقابل گشایش می شد و خانه سینما را فلج می کرد. به همین علت هم در اساسنامه چنین تبصره ای اضافه شده است.
آقای رئیسیان در مورد استعفای یکی از اعضای هیأت مدیره اعتراض داشته اند که چرا " دلایل استعفای ایشان اعلام نشده است ."  روشن است که ایشان را مجمع عمومی انتخاب کرده است و تنها مجمع عمومی می تواند از ایشان توضیح علت استعفا را بخواهد.  مجمع عمومی سالانه نیز در تاریخ مقرر و پیش بینی شده در اساسنامه به زودی برگزار خواهد شد.
در مورد صدور بیانیه توسط مدیرعامل خانه سینما و اساسا حدود اختیارات و مسئولیت های مدیرعامل خانه سینما موضوعی قابل بحث و قابل تفسیر است که پرداختن به آن نیاز به مجال و موقع مناسب دارد.

 ابراهیم مختاری : دبیر هیئت مدیره خانه سینما   8/آبان/90

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
 
 
   
     
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio