Skip Navigation Links

            اخبار

چابک سازی ساختار سازمان سینمایی مهمترین الویت



فرهاد توحیدی رییس‌هیات مدیره خانه سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره شاخصه‌های رییس بعدی سازمان سینمایی کشور که باید توسط وزیر جدید ارشاد انتخاب شود،‌ اظهار کرد: به هر حال رییس جدید سازمان سینمایی بیش از هر چیز باید در چارچوب برنامه‌های کلی دولت یازدهم و همچنین برنامه‌های کلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت کند.

وی با اشاره به محورهای دو برنامه فرهنگی دولت یازدهم و وزیر ارشاد آن بیان کرد: در این دو برنامه چند محور مشخص دیده می‌شود،‌ از جمله اینکه هر دو،‌ به سپردن کار فرهنگ به اهل فرهنگ تاکید دارند‌. همچنین می‌توان تاکید اعتقاد به نظام صنفی و حل مشکلات مربوط به استقرار نظام صنفی را در برنامه‌ها مشاهده کرد. طبیعی است که فردی باید رییس سازمان سینمایی شود‌ که ضمن اعتقاد به این برنامه‌ها، پیگیر آن‌ها باشد.

رییس هیات مدیره خانه سینما در ادامه با اشاره به اولویت‌های اصلی رییس جدید سازمان سینمایی گفت: فکر می‌کنم کوچک‌سازی و چابک‌سازی تشکیلات سینمای دولتی باید در صدر اولویت‌های معاونت یا سازمان سینمایی آینده باشد. متاسفانه آقایان یک سازمان عریض و طویلی را به ارث گذاشته‌اند که طبق شنیده‌های ما 350 پست سازمانی دارد و سالانه بیش از پنج میلیارد تومان هزینه بر می‌دارد. به نظر می‌رسد چنین سازمانی برای سینمایی که در حال حاضر بیش از 30 میلیارد تومان گردش مالی ندارد، فاجعه‌بار است.

توحیدی در ادامه، با تاکید مجدد بر لزوم پیگیری امنیت شغلی هنرمندان توسط مدیر بعدی سینما خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در راستای برنامه‌های ارائه شده‌، تامین امنیت شغلی هنرمندان و همچنین استقرار نظام تامین اجتماعی در تمام ابعاد آن (مانند تشکیل بیمه بیکاری،‌ تشکیل صندوق از کارافتادگی و...) از جمله برنامه‌هایی است که باید به آن توجه شود.

وی سپس به وضعیت تولید و استقبال مخاطب در این روزهای سینمای ایران اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر سینمای ایران در شرایط بسیار بحرانی بسر می‌برد و پیش‌بینی می‌شود که امسال هم میزان تماشاگران یک میلیون بلیت کمتر از سال گذشته شده و به هفت و نیم میلیون بلیت در سال برسد. این کاهش سالانه مخاطب حاصل بلایی است که آقایان برسر تولید آوردند و باعث شدند که تماشاگر دیگر تمایل چندانی به دیدن فیلم در سینما نداشته باشد.

این فیلمنامه‌نویس با تاکید بر اینکه مدیریت جدید باید به تولید و سیاست‌گذاری در این حوزه توجه دو چندانی داشته باشد‌، گفت: یکی از اموری که سینماگران در این چهارسال با آن دست و پنجه نرم می‌کردند ممیزی وحشتناک فیلم‌ها بود که مخصوصا به آثار حوزه اجتماعی ضربه زیادی زد و باعث شد تعداد فیلم‌های مبتذل و نازل افزایش پیدا کند. به نظر می‌رسد مدیران بعدی باید هرچه سریعتر این حوزه را ساماندهی کند.

فرهاد توحیدی در پایان این گفت‌وگو با ابراز امیدواری از اینکه تیم جدید وزارت ارشاد بتوانند با سیاست‌هایشان منجر به آزاد سازی خلاقیت هنرمندان شوند، به ایسنا گفت: به نظرم مدیریت بعدی سینما باید کسی باشد که زمینه شکوفایی استعداد و خلاقیت سینماگران،‌ سینمای ایران و همچنین سهم‌گیری سینمای ما از صنعت سینمای جهان را فراهم کند.

به گزارش ایسنا،‌ علی جنتی پنجشنبه 24 مردادماه‌ با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم انتخاب شد و هنوز اظهار نظر رسمی درباره‌ی اینکه چه کسی را به عنوان رییس سازمان سینمایی معرفی خواهد کرد،نداشته است.

 

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
   
   
       
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio