Skip Navigation Links

            اخبار

اعلام جزییات مجمع عمومی خانه سینما / توحیدی:بارها کناره‌گیری‌ام را با صدای بلند اعلام کردم



سخنگوی خانه سینما با اعلام ابلاغ اساسنامه خانه سینما از طرف وزارت ارشاد گفت: در حال حاضر مراحل ثبت اساسنامه در اداره شرکت‌ها و درج آگهی در روزنامه رسمی برای برگزاری مجمع عمومی در جریان است.

فرهاد توحیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره جزئیات برگزاری مجمع عمومی خانه سینما که تاریخ آن 20 اسفندماه اعلام شده است، بیان کرد: اساسنامه خانه سینما از طرف وزارت ارشاد ابلاغ شده و اکنون مراحل ثبت آن در حال انجام است و ان‌شاءالله مجمع عمومی در موعد مقرر انجام می‌شود.

او با تأکید بر اینکه ابلاغ اساسنامه از سوی وزارت ارشاد به منظور رسمیت پیدا کردن اساسنامه است و می‌توان بر مبنای آن مجمع عمومی را برگزار کرد، افزود: در این مجمع دستور جلسه، ارائه گزارش عملکرد هیأت مدیره و ارائه گزارش مالی و گزارش بازرس و نیز انتخاب هیأت مدیره، بازرس و اعضای شورای صیانت است.

توحیدی درباره اعضای شورای صیانت توضیح داد: به موجب اساسنامه جدید، تعدادی از اعضای این شورا در مجمع عمومی انتخاب می‌شوند. البته برخی از اعضای شورای صیانت که به لحاظ سمت‌های حقوقی در شورا هستند مانند رئیس هیأت مدیره یا رئیس شورای عالی داوری کمافی‌السابق حضور خواهند داشت.

رئیس هیأت مدیره خانه سینما همچنین درباره نامزد شدن خود برای عضویت در هیأت مدیره جدید خانه سینما گفت: قبلا کناره‌گیری خود را بارها و با صدای بلند اعلام کرده‌ام و قصد ندارم هیچ سمت صنفی دیگری را بپذیرم چون باید به امور شخصی‌ام بپردازم.

توحیدی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا درباره قانونی شدن صنوف سینمایی و اینکه گفته می‌شود آن‌ها به عنوان «موسسه» در وزارت ارشاد ثبت می‌شوند، گفت: کارهای اداری، قانونی شدن صنوف در حال انجام است و در وزارت ارشاد پیگیری می‌شود. اصناف مطابق قاعده‌ای که گذاشته شد، مستقلا برای ثبت اقدام کرده‌اند.

او ادامه داد: درباره‌ی عنوان موسسه هم این مشکلی است که وزارت ارشاد دارد و آن را نمی‌توان کاری کرد. در دولت دهم که بحث قانونی شدن پیش آمد، گفتیم که وزارت ارشاد نمی‌تواند صنف ثبت کند به همین دلیل راهکار دیگری پیش‌بینی شده است که با وجود ثبت صنوف به عنوان موسسات فرهنگی-هنری ماهیت صنفی آن‌ها هم‌چنان پابرجا باشد.

فرهاد توحیدی تأکید کرد: این راهکار به طور موازی در حال پیگیری است که پس از قطعی شدن و به نتیجه رسیدن اعلام خواهد شد.

 

خبرگزاری ایسنا:

دیـــده بــان
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
      با وارد كردن ایمیل خود در فرم زیر اخبار جدید بطور خودكار برایتان ارسال می شود:    
       
   
   
       
صـفـحـه اول     دربــــــاره       تــــمــــاس       English  
 
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به خانه سینمای ایران است
All Rights Reserved, Khanehcinema.ir 2008-2010
Developed by Rayan goustar - Designed by Hamidreza Studio